Jak bezpečně dekontaminovat lak

I když dekontaminace laku není nutná při každém mytí auta, stále je to nesmírně důležitá fáze, pokud jde o jakýkoli úplný detail. Zjednodušeně řečeno, provedení důkladné „dekonizace“ zasahuje hlouběji do povrchu, než dokážou běžnější údržbové mytí, odstraní všechny druhy zažraných nečistot a nastaví vás na správnou cestu pro další korekce laku a konečnou úpravu.

Přinejmenším bychom vždy doporučovali dekontaminaci laku alespoň dvakrát ročně: jednou před zimou, aby byl připraven na ochranné vrstvy potřebné k tomu, aby přečkal chladné období. A jednou potom, abychom odstranili všechny stopy soli, brzdového prachu a obecné špíny, které se na silnicích vyskytují. Ale i pro nadšené nadšence do detailů je čtyřikrát nebo pětkrát ročně na stejném voze obvykle dostačující k dosažení dokonalého výsledku.

Co ale „dekon“ vlastně zahrnuje? Docela jednoduše skupina profesionálních čisticích procesů navržených tak, aby byl váš lak čistší, než kdy předtím. Zapomeňte na večeři – mluvíme dostatečně čistě na to, abyste mohli provést operaci otevřeného srdce na kapotě (pravděpodobně).

Zde je pět snadných kroků, které vám ukážou, jaké produkty používat a jak dosáhnout nejlepších výsledků… dokonce i u velmi zneužívaného každodenního řidiče.

KROK 1: PŘEDMYTÍ A KONTAKTNÍ MYTÍ

Říkáme to znovu a znovu, fáze mytí je nejdůležitějším procesem v detailech pro zajištění laku bez víření. Ale pokud jde o přidání dekontaminace vašeho laku do směsi, mít efektivní předmytí a kontaktní mytí je ještě důležitější, protože budete provádět další procesy, které přijdou do přímého kontaktu s povrchem vašeho laku. Je samozřejmé, že tahat s sebou jakýkoli písek a těžké znečištění není nikdy dobrá věc, že?

Takže s ohledem na to, než se vůbec dostanete do fáze dekontaminace, budete se muset připravit. A pevně zavedený způsob, jak toho dosáhnout, je důkladné předmytí vhodným chemickým čističem, jako je Dynamite Traffic Film Remover nebo Citrus Power Bug and Grime Remover. Postupujte podle toho pomocí Avalanche Snow Foam a než opláchnete, uvolníte a odstraníte veškeré silné znečištění.

Po předmytí následuje kontaktní mytí, kde byste měli vždy před pokusem o dekontaminaci provést mytí ve dvou kbelících, i když vaše auto vypadá čistě. Jako vždy začněte střechou spolu se všemi nahoru směřujícími panely, pokračujte přední, spodní polovinou a dokončete zadní část.

Když jste rádi, že je vaše auto tak čisté, jak jen může být, můžete se konečně pustit do pokročilejších fází dekontaminace, počínaje „decon washem“.

KROK 2: DEKONTAMINACE

Fáze decon wash je proces určený k odstranění nejškodlivějších zakořeněných nečistot – ostrých kovových částic. V mnoha případech možná neuvidíte tyto nepatrné kousky kovu pouhým okem, ale věřte nám, že naprostá většina aut se tímto typem znečištění potýká. A pokud se tento kov nechá usadit na povrchu laku, může způsobit vážné problémy s oxidací.

Kovová kontaminace pochází z různých zdrojů, nejčastěji z množství brzdového prachu, který najdete nejen ve vlastním voze, ale také ve vzduchu, zejména na dálnici. Na mikroskopické úrovni tyto ostré úlomky železného (železného) materiálu pronikají povrchem vašeho laku, což je problém, který je spojen pouze s „čerstvým“ brzdovým prachem, protože bude horký. Vysoké teploty způsobené brzdným třením (nebo kinetickou zatáčkou energie na tepelnou energii) pomáhá těmto částicím vpálit se tak hluboko do povrchu vašeho laku, že je jednoduše nelze odstranit tradičním kontaktním mytím.

Na rozdíl od všeobecného přesvědčení nebudou kovové částice problémem pouze ve spodní polovině vašeho auta. Velmi často najdete železné znečištění všude, včetně střechy. Mezi další zdroje tohoto druhu železného spadu patří usazeniny vyhozené z vlakových tratí... takže pokud jste dojíždějící, který je nucen každý den parkovat na nádraží, můžete vidět, proč bude vaše auto obzvláště náchylné.

Jak jsme řekli, odstranění spadu je nemožné tradičními metodami, jediný způsob, jak bezpečně vymýtit kontaminaci kovů, je rozpuštění prostřednictvím chemické reakce. To je důvod, proč fáze dekon mytí zahrnuje použití produktu speciálně navrženého pro odstraňování železných materiálů – náš odstraňovač kontaminantů Iron Out.

Dokud je auto chladné na dotek, lze Iron Out aplikovat přímo na lak a uvidíte, že reakce proběhne téměř okamžitě. Když se usazeniny železa rozpouštějí, dočasně se zvýrazní a zbarví je do krvavě červené barvy. Ze zřejmých důvodů se tomu říká „krvácení". Jakmile reakce proběhne, mohou být usazeniny opláchnuty čistou vodou.

Ve většině případů postačí jediná aplikace, aby se povrch zbavil železných částic, ale pro extrémně silné znečištění lze nastříkat druhou aplikaci a zapracovat ji do povrchu mikrovláknovou podložkou. Jakmile toto opláchnete, lak by měl být bez kontaminace kovy. Pokud si přesto nejste jisti, jednoduše nastříkejte malé množství Iron Out na podložku z mikrovlákna nebo houbičky, otřete povrch a sledujte reakci. Krvácení se zastaví, až bude veškerý kov vymýcen.

Kromě železného spadu jsou dalšími usazeninami, které Iron Out Contaminant Remover odstraní, usazeniny leteckého paliva ("letecký spad"), spolu s drsnými skvrnami běžně způsobenými kouřem z výfuku nafty.

KROK 3: ODSTRANĚNÍ DEHTU A LEPIDLA

Některé z nejodolnějších nečistot, které kdekoli najdete, jsou dehet, zbytky lepidla, míza ze stromů, skvrny od gumy a paliva. Je zřejmé, že pocházejí z různých zdrojů, ale důležité je, že před další dekontaminací je třeba je z nátěru odstranit. Tím se minimalizuje možnost poškrábání a poškození, když přejdete k používání hlíny... i když k tomu se ještě dostaneme.

Většina těchto nečistot má společné to, že jsou to lepkavé skvrny na olejové bázi. Chcete-li je odstranit, budete potřebovat silné složení na bázi rozpouštědel, jako je ObliTARate, které je rozpustí natolik, aby je bylo možné setřít.

Pracujte po malých částech, jednoduše nastříkejte na lehký střik produktu a setřete čistým mikrovláknem, jakmile uvidíte, že skvrny začnou krvácet. Uvidíte, že nečistoty budou na vašem hadříku okamžitě odstraněny.

ObliTARate je formulován tak, aby rozpustil i ty nejdrsnější skvrny, a to zahrnuje lepkavé voskové povlaky, se kterými se auta dodávají z továrny, spolu s přestřikem a vyrážkou na dopravním kuželu. Jakmile jsou tyto nečistoty bezpečně odstraněny, je nezbytné znovu umýt celé auto pěnovým šamponem, aby se neutralizovalo veškeré zbývající rozpouštědlo nebo zbytky Iron Out. Poté můžete usušit jako obvykle a přejít k dalšímu kroku.

KROK 4: HLOUBKOVÁ DEKONTAMINACE

Mnozí vidí claying jako něco jako temné umění, ale ve skutečnosti to nemůže být jednodušší. Je to poslední krok při čištění vašeho laku a obecnou myšlenkou je odstranit hluboce zakořeněné nečistoty, které většinou neuvidíte. Patří mezi ně minerální usazeniny z vody, míza ze stromů a bílkovinné usazeniny z brouků a ptačích trusů... a to jsou jen organické látky. Kvalitní detailingová hlína také odstraní dobrý stupeň anorganického průmyslového spadu a přestřiku barvy. To vše je důležité, protože i ty nejmenší částečky mohou sežrat váš lak, pokud jsou ponechány po dlouhou dobu. Kontaminace tohoto druhu se také hromadí v průběhu času, takže jílování je skutečně nezbytným krokem k tomu, aby byla dekontaminace laku zdarma.

V Auto Finesse máme dva druhy hliněných produktů; tradičnější kaolinové tyčinky nebo handi clay - jednoduché podložky, které lze použít s naším systémem Handi Puck.

U obou je nejdůležitější, že používáte naše Glide Clay Lube k ochraně povrchu laku. Detailing clay je lepkavý na mikroskopické úrovni (právě to pomáhá odstranit nečistoty), takže použití lubrikantu zajistí, že bude snadno klouzat po povrchu, což dále snižuje riziko poškození. Pokud jde o skutečný proces, je to také velmi snadné. Jednoduše zpracujte jeden panel po druhém, nastříkejte na lubrikant a opracujte čistý kus hlíny tam a zpět středním až mírným tlakem. Zpočátku ucítíte odpor, který nečistoty způsobují, ale jak se zvednou od barvy, povrch bude hladší a hlína bude klouzat volněji. Když přesun hlíny po povrchu nevyžaduje téměř žádné úsilí, panel bude zbaven nečistot, takže jej můžete otřít čistým mikrovláknem,

Clay je zcela bezpečný pro použití na lakování, ale je samozřejmé, že byste nikdy neměli používat žádnou se zjevně zakořeněnou kontaminací a vždy si vezměte nový kus (nebo přeložte hlínu, abyste odhalili nový povrch) na každém panelu nebo jako a když se zašpiní. Hlínu pravidelně kontrolujte, a pokud vám ta vaše spadne na podlahu – vždy přejděte na nový kousek. Jedním z posledních tipů s Handi Clay Pads je použít je nejprve na sklo, pomůže to změkčit a rozbít povrch.

KROK 5: DOKONČENÍ

Po úplné dekontaminaci nezapomeňte, že jste v podstatě odstranili všechny předem nanesené ochranné vrstvy, takže po vší té námaze nebudete chtít nechat lak bez ochrany, že? Dobrou zprávou je, že váš povrch laku bude nyní optimální pro lepení voskem nebo tmelem nebo připraven na jakoukoli úroveň korekce laku od ručního po strojové leštění.

Jakmile dokončíte leštění a nanesete své oblíbené LSP, váš lak by měl vypadat lépe a na dotek hladší než kdy předtím…

Tyto stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte. Další informaceSouhlasímNastavení